Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

När man vill någonting riktigt mycket är man beredd att göra vad som helst

Av drommenomminiminguez - 20 februari 2013 20:12



Under alla de år som vi försökt bli med Miniminguez har vi provat de allra flesta alternativa metoder vi stött på, som enligt icke-vetenskapliga källor eventuellt skulle kunna öka chanserna för oss att bli gravida. Jag har idag suttit och fnissat högt åt minnena kring hur vi  (eh...läs; jag) genom åren googlat tips och råd, provat alla dessa tips och råd, hoppats och trott på dessa råd men ändå inte lyckats bli gravida. Min käre sambo har för det mesta varit otroligt skeptisk till de metoder jag velat ge mig in i men har tålmodigt och kärleksfullt gått med på att prova för min skull. Det roligaste var nog när jag tvingade C (och mig själv) att dricka ohyggligt äcklig hostmedicin med bisolvon morgon och kväll i flera veckor för att det skulle verka slemlösande hos oss båda och spermierna alltså skulle kunna simma lättare. Ingen Miniminguez. Jag provade innan det att äta kapslar med bidrottninggelé för att öka fertiliteten, säkert jättenyttigt om det inte varit så att jag var allergisk mot dessa kapslar och reagerade med utslag över hela kroppen och en outhärdlig klåda, och ändå åt jag dem i ett par veckor för att jag så gärna ville att det skulle fungera. Ingen Miniminguez. En period smorde jag mig med progesteronkräm då jag fått för mig att jag hade en hormonell obalans i min kropp. Ingen Miniminguez.


Vi har såklart även provat alla ställningar man kan komma på, jag har legat med rumpan på en kudde och cyklat med benen minst en gång varje månad, vi har haft sex varje dag kring ägglossning, varannan dag kring ägglossning...ja vi har provat det mesta. Nu är det dags att prova en metod som det iallafall finns forskning och vetenskapliga bevis kring, och precis som med alla andra metoder vi provat på tror vi till 100% på att det är just denna gång vi kommer att lyckas, att Miniminguez kommer att bli till. Miniminguez, vi längtar efter dig.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomminiminguez - 18 april 2013 16:22

    Igår var vi äntligen på vårt lika delar efterlängtade som fruktade första VUL. Jag var så nervös att jag kände mig sjuk innan det var dags. Veckorna sedan vi sett plusset hade jag haft en massa symtom på graviditet som kommit och gått, och så...

Av drommenomminiminguez - 23 mars 2013 09:46


    Idag har jag nått ruvardag 15. Det har varit otroligt jobbigt att gå och vänta och pendla mellan hopp och förtvivlan som jag nu förstår att man gör under ruvartiden. Jag har haft en del symtom sedan dag 8-9 men såklart inte vetat om de berott...

Av drommenomminiminguez - 11 mars 2013 15:24

    Ganska snart efter att vi anlände till IVF-kliniken i lördags vid lunchtid fick vi stillat vår oro. Av de 7 plockade äggen hade 4 lyckats befruktats med hjälp av ICSI, varav en finfin 4-cellig krabat (vi tror det är Magnolia) återfördes och s...

Av drommenomminiminguez - 9 mars 2013 10:01


      Idag är en solig dag här i Umeå, en dag då vi endast väntar och undrar och oroar oss. Tiden får gärna gå snabbt fram till 12.30 då vi får beskeden kring hur våra ägg klarat sig och om det blir någon återföring eller om vi får åka hem med ...

Av drommenomminiminguez - 7 mars 2013 16:20


Idag har äggen blivit plockade, spermaprovet frambringat, och i detta nu ligger förhoppningsvis äggen och blir befruktade i värmeskåpet på IVF-kliniken.  7 små tappra krigarägg, vilka alla är namngivna av mina fina tjejkompisar. De hade gissat ...

Presentation

Tankar kring drömmen om ett barn. En IVF-blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards