Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Någon har gjort ett misstag

Av drommenomminiminguez - 11 februari 2013 18:19



Spraydag 7 och medicineringen går finfint. Jag kan inte stoltsera med några tydliga biverkningar ännu, även om jag märkt att jag sover sämre, har svullna bröst, svettas mer om natten och att jag har en smygande huvudvärk som inte vill ge med sig. Om det är vanliga vardagsbekymmer eller biverkningar av Synarel är ännu oklart. Nu oroar jag mig mest för om det över huvud taget ska bli någon IVF i denna cykel eller om vi ska behöva skjuta upp detta försök. Idag ringde en sköterska mig från mitt hemortslasarett och berättade att under vår utredning och uppstart av IVF har någon missat att ordinera ett blodprov som visar om jag har immunitet mot röda hund, rubella, eller inte. Men åååååååhhhhhh! Jäkla skit, plötsligt kände jag mig extremt sårbar och hormonell. I och med att vår utredning gjordes i Malmö och vår IVF genomförs i Umeå har det väl brustit i kommunikationen sjukhusen emellan och Umeå förutsatte att provet var taget men det var det inte. Så nu måste jag alltså ta blodprovet och är jag inte inte immun måste jag vaccineras och skjuta upp en eventuell graviditet i 3 månader. Är det inte läkarens ansvar att se att där finns ett fullständigt underlag innan IVF-behandling påbörjas., Jag är arg och besviken. Over and out.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomminiminguez - 18 april 2013 16:22

    Igår var vi äntligen på vårt lika delar efterlängtade som fruktade första VUL. Jag var så nervös att jag kände mig sjuk innan det var dags. Veckorna sedan vi sett plusset hade jag haft en massa symtom på graviditet som kommit och gått, och så...

Av drommenomminiminguez - 23 mars 2013 09:46


    Idag har jag nått ruvardag 15. Det har varit otroligt jobbigt att gå och vänta och pendla mellan hopp och förtvivlan som jag nu förstår att man gör under ruvartiden. Jag har haft en del symtom sedan dag 8-9 men såklart inte vetat om de berott...

Av drommenomminiminguez - 11 mars 2013 15:24

    Ganska snart efter att vi anlände till IVF-kliniken i lördags vid lunchtid fick vi stillat vår oro. Av de 7 plockade äggen hade 4 lyckats befruktats med hjälp av ICSI, varav en finfin 4-cellig krabat (vi tror det är Magnolia) återfördes och s...

Av drommenomminiminguez - 9 mars 2013 10:01


      Idag är en solig dag här i Umeå, en dag då vi endast väntar och undrar och oroar oss. Tiden får gärna gå snabbt fram till 12.30 då vi får beskeden kring hur våra ägg klarat sig och om det blir någon återföring eller om vi får åka hem med ...

Av drommenomminiminguez - 7 mars 2013 16:20


Idag har äggen blivit plockade, spermaprovet frambringat, och i detta nu ligger förhoppningsvis äggen och blir befruktade i värmeskåpet på IVF-kliniken.  7 små tappra krigarägg, vilka alla är namngivna av mina fina tjejkompisar. De hade gissat ...

Presentation

Tankar kring drömmen om ett barn. En IVF-blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards