Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Spraydag 1

Av drommenomminiminguez - 5 februari 2013 15:50



Idag är spraydag 1 i det som är vårt allra första IVF-försök. Yihaaaa, äntligen är vi igång! Jag har blivit beordrad av tant doktorn att ta 2 puffar Synarel, en i vardera näsborre, 2 gånger per dag så det lyder jag såklart. Imorse stod jag med sprayflaskan i högsta hugg och när klockan slog 06.00 tog jag min allra första puff. Undrar när biverkningarna börjar smyga sig på?! Att jag idag känner mig trött, skör och utmattad skylls gårdagkvällens trevliga middag med C´s bror med fru och deras vännepar. Totalt fem barn under åtta år härjade runt här hemma medan vi vuxna konverserade över tjälknul och några glas rött långt in i natten. C fick den stora äran att byta minsta pojkens blöja under kvällen under uppsikt av den ett par år äldre storasystern som utbrister " Jaaaaa du, man kan se att du inte är redo för barn ännu". HAHAHAAAA! Ärliga härliga unge.


Spraydag 1 alltså, en bra dag, låt mig återkomma i frågan om Synarel och dess biverkningar längre fram. Nu; räkna ner tills klockan blir 18 och det är dags för nästa puff.

IVF
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomminiminguez - 18 april 2013 16:22

    Igår var vi äntligen på vårt lika delar efterlängtade som fruktade första VUL. Jag var så nervös att jag kände mig sjuk innan det var dags. Veckorna sedan vi sett plusset hade jag haft en massa symtom på graviditet som kommit och gått, och så...

Av drommenomminiminguez - 23 mars 2013 09:46


    Idag har jag nått ruvardag 15. Det har varit otroligt jobbigt att gå och vänta och pendla mellan hopp och förtvivlan som jag nu förstår att man gör under ruvartiden. Jag har haft en del symtom sedan dag 8-9 men såklart inte vetat om de berott...

Av drommenomminiminguez - 11 mars 2013 15:24

    Ganska snart efter att vi anlände till IVF-kliniken i lördags vid lunchtid fick vi stillat vår oro. Av de 7 plockade äggen hade 4 lyckats befruktats med hjälp av ICSI, varav en finfin 4-cellig krabat (vi tror det är Magnolia) återfördes och s...

Av drommenomminiminguez - 9 mars 2013 10:01


      Idag är en solig dag här i Umeå, en dag då vi endast väntar och undrar och oroar oss. Tiden får gärna gå snabbt fram till 12.30 då vi får beskeden kring hur våra ägg klarat sig och om det blir någon återföring eller om vi får åka hem med ...

Av drommenomminiminguez - 7 mars 2013 16:20


Idag har äggen blivit plockade, spermaprovet frambringat, och i detta nu ligger förhoppningsvis äggen och blir befruktade i värmeskåpet på IVF-kliniken.  7 små tappra krigarägg, vilka alla är namngivna av mina fina tjejkompisar. De hade gissat ...

Presentation

Tankar kring drömmen om ett barn. En IVF-blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards