Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Spraydag14

Av drommenomminiminguez - 18 februari 2013 14:48



Sprayandet fortsätter, dag 14 nu, ojojoj så snabbt tiden går. Tack vare jobbfest med Hollywoodtema, svärmorsbesök och insjuknandet i influensa har jag knappt haft tid att fundera kring biverkningar, rubella-immunitet och annat IVF-relaterat. Idag ringde dock sköterskan och sade att jag var immun mot rubella vilket betyder att vi inte kommer att behöva avbryta min redan påbörjade hormonbehandling, wihoooo! På onsdag ska jag ta mitt nedregleringsprov och strax därefter påbörja stimuleringsprocessen med sprutorna, cannot wait! Man hade beräknat vårt äggplock till v 11 men om man ska ta sprutor i 2 veckor blir det snarare i v 10?! Hoppas denna del av behandlingen blir lika smärtfri som den del som redan passerat. Vi har en massa roligt inplanerat  framöver vilket känns bra då jag gärna vill att tiden ska gå så fort som möjligt fram till äggplock, befruktning och sen återföring. Tänk att vi snart är där, vid vårt första IVF-försök. Nervöst, roligt, spännande. Tankarna på ett eventuellt misslyckande låter jag komma och gå ibland, jag låter dem passera mitt sinne snabbt och låter dem inte stanna så länge att de har en chans att slå rot. Jag fokuserar på det positiva tänkande, fokuserar på Miniminguez, fokuserar på målet.


 


Idag är jag hemma och soffliggandes i min influensa. Svärmor är på besök från Danmark och pysslar om mig, käre C är ledig och hemma. Om det inte vore för feber, huvudvärk och halsont skulle jag njuta till fullo av denna avslappnande dag.


Ciao.

 
 
miapia85

miapia85

19 februari 2013 21:57

Oj vad bra nyheter att du kan börja med sprutorna, även om dom kanske inte är det trevligaste hehe. har också planerad äggplock v10-11! kan vi följa varandra genom dagarna. så roligt!

http://minbebis.com/blogg/miapia85

 
miapia85

miapia85

20 februari 2013 12:41

Jo jag går den korta perioden med start med sprutorna på första mensdagen som räknas om ca 2 dagar.
Vi kanske stannar i Umeå mellan äggplock och återföring, allt beror på om det blir 2 dagar eller 5 dagar. själv?

http://minbebis.com/blogg/miapia85

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomminiminguez - 18 april 2013 16:22

    Igår var vi äntligen på vårt lika delar efterlängtade som fruktade första VUL. Jag var så nervös att jag kände mig sjuk innan det var dags. Veckorna sedan vi sett plusset hade jag haft en massa symtom på graviditet som kommit och gått, och så...

Av drommenomminiminguez - 23 mars 2013 09:46


    Idag har jag nått ruvardag 15. Det har varit otroligt jobbigt att gå och vänta och pendla mellan hopp och förtvivlan som jag nu förstår att man gör under ruvartiden. Jag har haft en del symtom sedan dag 8-9 men såklart inte vetat om de berott...

Av drommenomminiminguez - 11 mars 2013 15:24

    Ganska snart efter att vi anlände till IVF-kliniken i lördags vid lunchtid fick vi stillat vår oro. Av de 7 plockade äggen hade 4 lyckats befruktats med hjälp av ICSI, varav en finfin 4-cellig krabat (vi tror det är Magnolia) återfördes och s...

Av drommenomminiminguez - 9 mars 2013 10:01


      Idag är en solig dag här i Umeå, en dag då vi endast väntar och undrar och oroar oss. Tiden får gärna gå snabbt fram till 12.30 då vi får beskeden kring hur våra ägg klarat sig och om det blir någon återföring eller om vi får åka hem med ...

Av drommenomminiminguez - 7 mars 2013 16:20


Idag har äggen blivit plockade, spermaprovet frambringat, och i detta nu ligger förhoppningsvis äggen och blir befruktade i värmeskåpet på IVF-kliniken.  7 små tappra krigarägg, vilka alla är namngivna av mina fina tjejkompisar. De hade gissat ...

Presentation

Tankar kring drömmen om ett barn. En IVF-blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards